Metinio ugdymo projekto „Dideli maži ekranai“ apžvalga
„Medijos yra šiuolaikinių žmonių kalba –
verta išmokti ja kalbėti sąmoningai.“
Šiais mokslo metais 8b klasės mokiniai kartu su mokytojomis Malgožata Vasilevska ir Nadežda Rusecka turėjo galimybę dalyvauti ypatingame edukaciniame projekte „Dideli maži ekranai“.
Kas tai per projektas?
„Dideli maži ekranai“ – nuo 2016 metų vykdomas medijų raštingumo projektas, skirtas lavinti Lietuvos jaunimo ir jų ugdytojų medijų kompetencijas. Šią programą vykdo organizacija „Meno avilys“, bendradarbiaudama su British Council. Projekto metu dėmesys yra sutelktas į audiovizualinių medijų – filmų, reklamų, kompiuterinių žaidimų ir socialinių tinklų – analizę ir kūrybinį naudojimą. Visus mokslo metus mūsų progimnazijos mokiniai ir mokytojos aktyviai dalyvavo kūrybinėje, aktualioje ir refleksyvioje veikloje, susijusioje su skaitmeninėmis medijomis.
Kaip dirbome?
Projekto metu vyko įvairūs filmų ir medijų raštingumo užsiėmimai, kurių metu mokiniai žiūrėjo trumpametražius ir dokumentinius filmus, analizavo vaizdinius turinius, mokėsi atpažinti kūrėjų intencijas, simbolius ir pasakojimo būdus, diskutavo apie medijų sukeltas emocijas ir ekranų įtaką psichinei bei fizinei sveikatai, bei mokėsi atpažinti netikras naujienas ir manipuliacijas internete.
Vienas įdomiausių projekto momentų buvo susitikimas su režisiere Elena Kairyte, kuri pristatė socialinės reklamos temą, jos formą ir reikšmę. Po to mokiniai tris dienas gilinosi į socialinių reklamų kūrimo procesą – nuo idėjos ir scenarijaus iki filmavimo, montažo ir garso takelio parinkimo. Projekto rezultatas – tai keturi trumpi socialiniai filmai, kuriuose nagrinėjamos jaunimui aktualios temos: vienatvė, dėmesio stoka, bendraamžių atstūmimas ir savigarbos paieškos. Visi darbai nuo pradžios iki galo buvo sukurti mokinių: jie patys rašė scenarijų, filmavo, montavo ir parinko muziką. Šie kūriniai tapo vidiniu jaunimo balsu – būdu išreikšti emocijas ir apmąstyti realybę, kurioje gyvena. Projekto kulminacija buvo susitikimas su partnerine mokykla ir bendra sukurto turinio peržiūra.
Kodėl tai svarbu?
Šiandien vienas svarbiausių mokyklos uždavinių – ugdyti sąmoningą medijų vartotoją. Šiuolaikiniame pasaulyje karaliauja ekranai – išmanieji telefonai, planšetės, kompiuteriai ir televizoriai. Projektas padėjo mokiniams sąmoningiau rinktis tai, ką jie žiūri, geriau suprasti medijų poveikį ir jų turinių atsiradimą. Šio projekto dėka mūsų aštuntokai ne tik pagilino žinias apie skaitmeninį pasaulį, bet ir išmoko atsakingiau bei kritiškiau žiūrėti į medijas. Džiaugiamės galėdami būti šios iniciatyvos dalimi ir nekantriai laukiame kitų, panašių iniciatyvų. Be to, daugelis mokinių susidomėjo filmų kūrimu ir montažu ir ketina toliau lavinti šiuos įgūdžius. Kas žino, gal tarp jų yra būsimi kino kūrėjai?
Projekto koordinatorės Malgožata Vasilevska ir Nadežda Rusecka
-
- Paskelbta: 2025-05-27
- Kategorija: Projektinė veikla
15 maja uczniowie klasy 2A kontynuowali projekt „Tajemnice bibliotek” i wraz z n... -
- Paskelbta: 2025-05-27
- Kategorija: Projektinė veikla
Gegužės 15 dieną 2A klasės mokiniai tęsė projektą „Bibliotekų paslaptys“ ir kart... -
- Paskelbta: 2025-04-30
- Kategorija: Projektinė veikla
Czy pamiętacie to przyjemne uczucie, gdy trzymaliście w rękach i czytaliście otr... -
- Paskelbta: 2025-04-30
- Kategorija: Projektinė veikla
Ar atsimenate tą malonų jausmą iš vaikystės, kai rankoje laikėte ir skaitėte dra... -
- Paskelbta: 2025-03-31
- Kategorija: Projektinė veikla
Kovo 27-28 dienomis Vilniaus Jono Pauliaus II progimnazijos 8 klasių mokiniai da... -
- Paskelbta: 2025-03-31
- Kategorija: Projektinė veikla
W dniach 27–28 marca uczniowie klas 8 Progimnazjum im. Jana Pawła II w Wilnie wz... -
- Paskelbta: 2025-03-12
- Kategorija: Projektinė veikla
Przez kilka tygodni lutego podczas lekcji języka angielskiego uczniowie klas 5 m... -
- Paskelbta: 2025-03-12
- Kategorija: Projektinė veikla
Vasario mėnesį anglų kalbos pamokose 5 klasių mokiniai turėjo galimybę susipažin... -
- Paskelbta: 2025-03-10
- Kategorija: Projektinė veikla
Uczniowie klas ósmych naszej szkoły wzięli udział w krótkoterminowym, zintegrowa...