Vilniaus Jono Pauliaus II progimnazija
"Ateitis prasideda dabar, ne rytoj" (Šv. Jonas Paulius II)

Integruotas projektas „Kalba ir menas”

Šiais metais nusprendėme įgyvendinti integruotą projektą „Kalba ir menas“. Dailės ir anglų kalbos pamokose 8 klasių mokiniai susipažino su moderniomis meno kryptimis – impresionizmu ir postimpresionizmu. 6b, 8c, 8d ir 8e klasių mokiniai kartu su auklėtojomis lankėsi galerijoje, parodoje „Pasaulio dailės lobynai: nuo Monė iki van Gogo“. Tai buvo edukacinė paroda, kurioje skambėjo prancūziška muzika, o vaizduotę žadino specialiai parodai sukurti kvapai. Vienas dalykas yra žiūrėti paveikslų reprodukcijas knygos puslapiuose, o visai kas kita atsistoti priešais paveikslą ir pasinerti į jo pasaulį. Parodoje buvo eksponuojami sertifikuoti, originalaus dydžio aliejiniai darbai ant drobės. Mokiniai galėjo pajusti V. van Gogho paveikslo „Žvaigždėta naktis“ kuriamą nuotaiką, pamatyti tapyboje populiarius Senos bulvarus ar romantiškus Monė sodus. Parodos dalyviai patyrė, kad menas sujungia žodžius, vaizdus ir muziką, sukurdamas gražią visumą, kupiną paslėpto turinio. Būdami galerijoje mokiniai grupėmis pildė mokytojų parengtus užduočių lapus lenkų ir anglų kalbomis, taip lavindami bendradarbiavimo įgūdžius, gilindami kultūrines ir kalbines kompetencijas.

Ir tada atėjo laikas kalbos pratyboms. Bendrosiose programose yra paveikslo aprašymas, todėl mokiniai parengė šia tema projektinį darbą. Per lenkų kalbos pamokas 6b, 8d ir 8c klasių mokiniai, parafrazuodami A. Mickevičiaus invokaciją, „pamatė ir aprašė“ pasirinktą paveikslą.

Anglų kalbos pamokose darbą pradėjome nuo paveikslų ir nuotraukų aprašymo. Mokiniai kūrė aprašymus, taip turtindami savo žodyną, išmokdami daug įdomių frazių. Tačiau aprašymais neapsiribojome, nes, kaip sakė Stanislovas Vitkevičius, „Tapyba yra gebėjimas parodyti sau ir kitiems tą vaizdą, kuris mumyse kuriamas“. Tęsdami darbą kūrėme miniatiūras – kūrinius, kuriuose pagrindinis dėmesys skiriamas įspūdžių ir jausmų apibūdinimui. Kiekvieno kūrėjo tikslas buvo priversti skaitytojus pasijusti taip, lyg jie atsidurtų aprašomo paveikslo viduje. Mokiniai pasižymėjo ypatingu kūrybiškumu. Vieni rėmėsi gerai žinomais vaizdais, kiti kūrė savo individualią istoriją. Kiekvienas savo tekstui pateikė ir iliustraciją. Čia mokiniams taip pat netrūko vaizduotės ir idėjų.

Šis projektas tapo ne tik galimybe pažinti meną, bet ir parodė mokiniams, kaip nuostabiai galima žaisti žodžiais, kokia beribė yra mūsų vaizduotė, kokia galinga kalba.

„Gyvenimas yra menas, kuo daugiau į jį įkvėpsi vaizduotės, tuo geresniu kūriniu jis taps“. (A. Lisakas)

Projektą organizavo:

8c klasės auklėtoja Aleksandra Truchanovič,

dailės mokytoja Jurgita Krušinskaitė,

8 d klasės auklėtoja ir lenkų kalbos mokytoja Božena Ustjanovska,

6 ir 8 klasių anglų kalbos mokytojos ir auklėtojos Malgožata Vasilevska ir Nadežda Rusecka

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
1-4 klasių pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.55 – 10.40
  • 4. 10.55 – 11.40
  • 5. 11.55 – 12.40
  • 6. 12.55 – 13.40
  • 7. 13.45 – 14.30
5-8 klasių pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 8.30 – 9.15
  • 2. 9.25 – 10.10
  • 3. 10.25 – 11.10
  • 4. 11.25 – 12.10
  • 5. 12.25 – 13.10
  • 6. 13.25 – 14.10
  • 7. 14.15 – 15.00