Įtraukusis ugdymas- tai sąlygų visų mokinių dalyvavimui bendrose ugdymosi veiklose sudarymas, eliminuojant galimus mokymosi barjerus.
2024 m. rugsėjį įsigalios Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo straipsnių pakeitimai ir įstatymo papildymai, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, mokykloje) kartu su savo bendraamžiais.
Įtraukties švietime plėtros 2021-2024 metų kryptys:
- Stiprinti teigiamas visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas į įtrauktį švietime.
- Didinti švietimo pagalbos prieinamumą.
- Gerinti pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų pasirengimą įtraukčiai švietime.
- Pritaikyti mokyklų (ikimokyklinių ugdymo įstaigų) aplinkas ir ugdymo procesus įvairių ugdymosi poreikių turintiems vaikams.
- Kurti įtraukties švietime įsivertinimo ir stebėsenos sistemą.
Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui, siejamas su personalizuotu kiekvieno vaiko ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias, poreikius, užtikrinantis sėkmes, asmeninę pažangą.
Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į vaikų socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksmais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis ugdymuisi ir dalyvavimui švietime.
Tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje.
Kad įtraukusis ugdymas būtų sėkmingas reikia stiprinti teigiamas visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas į įtrauktį švietime, didinti švietimo pagalbos prieinamumą, gerinti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų pasirengimą įtraukčiai, pritaikyti aplinkas ir ugdymo procesus įvairių ugdymosi poreikių turintiems vaikams, formuoti vaikų, mokytojų, kitų bendruomenės narių teigiamas nuostatas.
PAGALBOS MOKINIUI SPECIALISTAI
Darbuotojo vardas, pavardė |
|
https://jonopauliausprogimnazija.lt/lt/paslaugos/pagalba-mokiniams-ir-tevams/logopedas |
Janina Orševska |
Vyresnioji socialinė pedagogė https://jonopauliausprogimnazija.lt/lt/paslaugos/pagalba-mokiniams-ir-tevams/socialinis-pedagogas
|
Aleksandra Kovalevska |
Vyresnioji socialinė pedagogė https://jonopauliausprogimnazija.lt/lt/paslaugos/pagalba-mokiniams-ir-tevams/socialinis-pedagogas
|
Juliana Leščinska |
Vyresnioji specialioji pedagogė htps://jonopauliausprogimnazija.lt/lt/paslaugos/pagalba-mokiniams-ir-tevams/specialusis-pedagogas
|
Kristina Grodz |
Specialioji pedagogė https://jonopauliausprogimnazija.lt/lt/paslaugos/pagalba-mokiniams-ir-tevams/specialusis-pedagogas
|
Jolanta Griškevičė |
Psichologas
|
Vykdoma darbuotojo paieška |
Bibliotekininkės |
Ana Žabelovič Beata Jasinska |
Mokinių sveikatos priežiūros specialistė
|
Jelena Melaninienė |
MOKYKLOS APLINKOS PRITAIKYMAS
Specialiosios klasės (skirtos specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams) |
Specialios erdvės mokiniams (nusiraminimui, poilsiui, atsipalaidavimui, atsitraukimui esant poreikiui) |
Fizinės aplinkos pritaikomumas įvairių poreikių mokiniams |
2007 m. Vilniaus Jono Pauliaus II progimnazijoje įsteigta specialioji klasė mokiniams turintiems:
Specialiojoje klasėje ugdymo procesą organizuoja specialioji pedagogė, atskiras pamokas veda mokytojai dalykininkai. Mokiniams talkina mokinių padėjėjos. Taip pat mokykloje dirba ir įvairių kompetencijų turintys specialistai: specialioji pedagogė, logopedė, mokinių padėjėjai, dvi socialinės pedagogės.
|
Vaikų, turinčių specialiuosius ugdymosi poreikius, spektras yra gana platus, reikalingos ir jų poreikius atitinkančios priemonės, inventorius, klasės. autizmo spektro sutrikimų, vaikams, turintiems judesio ir (ar) padėties, intelekto ir kt. sutrikimų. Mokiniai aprūpinti specialiosiomis mokymo priemonėmis bei ugdymui skirtomis techninės pagalbos priemonėmis, reikalingomis teikti kokybišką mokymo(si) paslaugą. Vaikams su emocijų, elgesio sutrikimais sukurta saugi erdvė, kurioje vaikai gali nusiraminti, pailsėti, saugiai atsigauti ir po kurio laiko grįžti į sau įprastą aplinką.
|
Mokyklos aplinka atitinka visų bendruomenės narių poreikius. Ugdymo aplinka yra saugi, patogi, patraukli, funkcionali, greitai pritaikoma skirtingoms veikloms, informatyvi. Neįgaliesiems įrengti tualetai, valgykla, biblioteka, vietos poilsiui, įvažiavimas, rampos, liftai, specialiai praplatintos kabinetų ir tualetų durys, stalai ir kėdės pagal poreikį sumažinti arba paaukštinti ir kt. Nuoroda dėl aplinkos pritaikymo:
|
MOKYKLOS BENDRUOMENĖS PASIRENGIMAS
Pedagogų pasirengimas |
Mokinių tėvų informavimas |
Progimnazijos bendruomenė – besimokanti organizacija, reflektuojantys pedagogai, nuolat tobulėjantys ir rezultatyviai dirbantys profesionalai. Įgyvendinant tikslus ir planuojant tolesnes veiklas, sėkmingai laikomasi pasirinktos krypties – kiekvieno mokinio pasiekimų ir pažangos augimo užtikrinimo. Vadovai, mokytojai, specialieji pedagogai ir kiti specialistai yra įgiję reikiamų kompetencijų pažinti, suprasti ir dirbti su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais. |
Darbas su specialiųjų poreikių mokiniais neįsivaizduojamas be vieningo visos bendruomenės požiūrio į įtraukiojo ugdymo naudas ir galimybes. Mokymosi kokybė ir sėkminga įtrauktis nepriklauso nuo pavienių žmonių. Šioje vietoje yra svarbūs visi – tėvai, vaikai, mokytojai ir visas mokyklos personalas. Taikant įtraukųjį ugdymą, turi vykti nuolatinis tėvų, mokytojų ir kitų švietimo specialistų bendradarbiavimas. Nuorodos apie įtraukųjį ugdymą: https://www.nsa.smm.lt/itrauktis-ugdyme / https://www.youtube.com/watch?v=yIMU9YHTirs https://www.youtube.com/watch?v=f-RA_JgLfhQ https://www.youtube.com/watch?v=KZ0UcU5HnWw
|